Αποτελέσματα αναζήτησης
Αποτελέσματα ιστού
Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ του
Όσκαρ Ουάιλντ
«Μακάρι όλοι οι εγωιστές αυτού του κόσμου ν’
άλλαζαν σαν το γίγαντα του παραμυθιού»
Ένα παραμύθι που το
διακρίνει η τρυφερότητα, η λεπτότητα η ευαισθησία και η αγάπη για τα παιδιά. Ο
κήπος του γίγαντα είναι ο επίγειος παράδεισος και το διώξιμο των παιδιών
συμβολίζει το εγωιστικό μοίρασμα της χαράς. Κρατάει τη χαρά μόνο για τον εαυτό
του και έτσι έρχεται η κακοκαιρία στον κήπο και τη ζωή του. Η θλίψη, η
στενοχώρια, το βάρος, η μοναξιά είναι η βαρυχειμωνιά που τον τυραννάει όλο το
χρόνο. Η στέρηση της άνοιξης φέρνει την συνειδητοποίηση και το μαλάκωμα της
εγωιστικής του συμπεριφοράς. Έτσι επανορθώνει και μπαίνει στην καρδιά του η
αγάπη, η ανθρωπιά, η χαρά, το φως, το τραγούδι, η ευτυχία. Το γκρέμισμα του
τοίχου τον βγάζει από την απομόνωση και αποκτά τη χαμένη αθωότητα και
παιδικότητα. . Όταν στα γεράματά του ξαναβρίσκει τον μικρό του φίλο η χαρά της
επανασύνδεσης και η συνειδητοποίηση του προσώπου του Χριστού που ήρθε στον
κόσμο να μοιραστεί την αγάπη κυριαρχεί. Ο Χριστός του ανταποδίδει την προσφορά
του. Ο παράδεισος είναι η ανταμοιβή του και η επιβράβευση για την αγάπη,
Ερωτήσεις:
Που ζούσε ο Γίγαντας? Πως ήταν
ο κήπος του? Τι παιχνίδια έπαιζαν τα παιδιά στον κήπο του ? Ποιο ήταν το
αγαπημένο τους? Εσείς τι παιχνίδια παίζετε στο σπίτι ή στον κήπο? Τι άρεσε και
τι όχι στο Γίγαντα? Πως αντέδρασαν τα παιδιά όταν τον είδαν? Περιγράψτε τα συναισθήματα
του Γίγαντα και των παιδιών. Τι σκέφτηκαν να του προτείνουν? Αν ήσασταν στη
θέση των παιδιών τι θα λέγατε στο γίγαντα? Τι σημαίνει εγωιστής? Εσείς φέρεστε
μερικές φορές εγωιστικά? Τι άλλαξε στον κήπο από τη στιγμή που έδιωξε τα παιδιά
και πως αισθανόταν μετά? Πείτε με λίγα
λόγια την ιστορία από τη στιγμή που επέστρεψαν τα παιδιά και μετά. Ποια είναι
τα συναισθήματα στο τέλος?
Εργασίες:
1.
Ζωγράφισε όποια εικόνα σου έκανε εντύπωση από το παραμύθι και γράψε όπως
μπορείς τον τίτλο του παραμυθιού.
2. Δίπλωσε ένα φύλλο χαρτιού στη μέση. Ζωγράφισε τον κήπο του Γίγαντα με
τα παιδιά και χωρίς τα παιδιά.
3. Ζωγράφισε 4 αγόρια και 3 κορίτσια να
παίζουν. Μέτρησέ τα γράφοντας τους αριθμούς. Ποια είναι περισσότερα? Τα αγόρια
ή τα κορίτσια και πόσο?
4.
Βρείτε λεξούλες που αρχίζουν από το γράμμα Γ, γ. Γράψτε πολλές φορές το γράμμα
και όσες λεξούλες μπορείτε.
5.
Διαβάστε τη λέξη της παρακάτω εικόνας. Εκτυπώστε και κόψτε την εικόνα σε
ορθογώνια που περιέχουν ένα γράμμα μόνο. Ανασυνθέστε την εικόνα διαβάζοντας τα
γράμματα. Διαφορετικά ( όταν είναι αδύνατη η εκτύπωση) γράφετε σε ένα φύλλο χαρτιού τα γράμματα και ανασυνθέτετε
τη λέξη.
Προτάσεις
για παιχνίδια στο σπίτι:
1. Παίξτε “κυνήγι ΑΒΓ”: Δώστε στο κάθε παιδί
από ένα καλάθι και βάλτε τα να σαρώσουν το σπίτι και να μαζέψουν ένα
αντικείμενο που αρχίζει από άλφα, ένα από βήτα, ένα από γάμα κλπ.
2. Παίξτε σκυταλοδρομίες με μπάλες βαμβάκι.
Στόχος είναι όλες οι μπάλες βαμβάκι να μεταφερθούν από το ένα δωμάτιο στο άλλο.
Ο κάθε παίκτης παίρνει στο στόμα του ένα κουτάλι για να μεταφέρει τη μπάλα και
η περιπέτεια αρχίζει!
3. Βγάλτε αστείες
φωτογραφίες ή σέλφι.
4. Μανταλάκια .Χρησιμοποιήστε τα
μανταλάκια που υπάρχουν στο σπίτι για να φτιάξετε μαζί κατασκευές και σχήματα!
Μπορείτε να φτιάξετε ένα σιδηρόδρομο από μανταλάκια, προσαρμόζοντας την μια
άκρη από το μανταλάκι στη λαβίδα του άλλου. Ή ένα τετράγωνο. Ή ένα σπιτάκι…
5. Παιχνίδι αφής. Toποθετούμε
διαφορετικά υλικά π.χ. χαρτί, βαμβάκι, άμμο, νερό, χαρτοπετσέτα,
ύφασμα μάλλινο, ύφασμα μεταξωτό κλπ. και αφήνουμε το παιδί να τα πιάσει και να
τα επεξεργαστεί. Έτσι αρχίζει και κατανοεί ότι αυτό το υλικό ήταν πιο μαλακό ή
το άλλο είναι πιο απαλό, πιο τραχύ κλπ.
6. Ήχοι από την κουζίνα
Πείτε στο παιδί σας να κλείσει τα μάτια και προκαλέστε διαφόρους ήχους μέσα
στην κουζίνα. Βοηθήστε το να σας πει από πού προέρχονται (θόρυβος από το καπάκι
που κλείνει την κατσαρόλα, από το ντουλάπι που κλείνει, από το νερό που τρέχει,
από τα τάπερ που κλείνουν).
7. Παντομίμα. Δεν υπάρχει τίποτα πιο διασκεδαστικό για τα παιδιά κάθε ηλικίας.
Βεβαιωθείτε μόνο ότι κάθε παιδί καλείται να αναπαραστήσει κάτι που γνωρίζει και
που μπορεί να μιμηθεί.
8. Κρύο ή ζέστη. Κρύβουμε κάτι μέσα στο δωμάτιο και το παιδάκι προσπαθεί να το
βρει. Όταν πλησιάζει του λέμε «ζέστη» και όταν απομακρύνεται του λέμε «κρύο».
Χειροτεχνίες:
1.λαγουδάκι με ρολό υγείας
2.Στεφάνι με καρύδια
3. Λαγουδάκι με χάρτινα πιάτα